_ _ _ _ _ _ promina.blog.hr

subota, 13.08.2011.

Promina prije pola stoljeća-prof Paško Mlinar 2 dio

Vrijeme je za nastavak posta „Promina prije pola stoljeća-prof Paško Mlinar“.

Link na prethodi post je: http://promina.blog.hr/2011/08/1629446312/promina-prije-pola-stoljecaprof-pasko-mlinar.2.html

Da ponovim ukratko- u prošlom postu, napisao sam kako sam saznao za skriptu „Promina prije pola stoljeć“, autora Paška Mlinara.

Ovaj post iskoristit ću kako bih vam napisao koju riječ o samom autoru skripte, jer se u samoj skripti njegov životopis ne spominje. Ali, u ovom postu, saznat će te i još neke detalje razgovora kojeg sam vodio sa prof Paškom u njegovoj rodnoj kući u Mratovu, prije desetak dana.

Nakon što sam pročitao skriptu, sastavio sam nekoliko pitanja za „tkanje priče“...i došao u Mratovo..u Mlinare kod prof Paška.

Profesor Paško me srdačno dočekao. Ponosno mi pokazao svoju obnovljenu kamenu kuću...“Kuća je bila spaljena, i ja sam je pomalo počeo obnavljati u svojoj 65-oj godini- znate „Kuća se ne pravi novcem- nego voljom“.
Pokazuje mi zatim fotografiju svoje obitelji...djece unučadi...“Ovo je moja kći-Sonja Mlinar.
Ona je urednica u časopisu Glorija. Ona meni ponekad nedjeljom pokaže što ima novog na Promina
blogu...“„Ono što sam u životu i radu nastojao to je „Biti svjedokom istine“- to je moj moto- a vidim da i Vi na
Promina blogu to pokušavate- pišete otvorenog garda“.....Nasmijali smo se obojica izlazeći iz prlijepe kuće, a
prof Paško me zamoljava da prijeđemo na ti, „jer je on narodski čovjek“.

Odmah nasuprot ulaznih vrata Paškove kuće, sa lijeve strane, nalazi se kula Mlinara. Nad jednim vratima isklesan je u kamenu simbol koji je životni moto Mlinara.

Photobucket

„Mi smo Mlinari miroljubivi. Gledajte- u jednoj ruci je knjiga- u drugoj križ. Znanje i vjera.

Malo sam se zamislio nad riječima prof Paška- nad simbolim kojima bi netko od nas „ukrasio svoje
prezime“. Nekako mi se danas čini da bi više ljudi izabralo mač nego križ i knjigu....

Nije to samo nečija želja uklesana u kamen...Koliko je samo Mlinara iz Promine ostavilo traga u franjevačkim redovima, evo napr fra Bone Mlinar....nastavlja prof Paško....

Sjedamo za stol pred kućom, i koristim priliku za napraviti jednu fotografiju....

Photobucket

Domaćin me časti vinom, pršutom, sirom iz mišine...Otvaram svoj rokovnik sa pripremljenim pitanjima-i saznajem sljedeće:

Profesor Paško Mlinar rođen je 3.3.1933 godine u Mratovu.
Osnovnu školu do četvrtog razreda završava također u Mratovu 1945 godine. Školovanje zatim nastvlja u gimnaziji u Drnišu i Kninu. Nakon Knina odlazi u Šibenik u Preparandiju 1948 godine te 1952. gdine završava učiteljsku školu.
Iste godine započima s radom kao nastavnik u Bobodolu u školi. Godine 1954 prebacuju ga u školu u Strmici, u kojoj je prije njega radio i Pop Đujić.....

Nastavlja se....neodgodive obaveze me zovu....



Oznake: Promina prije pola stoljeća-prof Paško Mlinar

- 18:30 - Komentiraj post (0) - Link posta

<< Arhiva >>






Promina blog
  • LL

Opis bloga

  • Promina blog postoji od 19.03.2005. godine, nešto više od deset godina.
    Teme su vezane uz život u Promini.....ali, tu su i druge razne teme koje su mi se u određenim trenutcima učinile zanimljivim...
    S. Sarić

    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Pomoću sljedećih linkova, saznajte nešto više o Promini.

    Gdje je Promina?

    Galerija promina.blog.hr


    Fotografije generacija iz škole:
    Stare slike Promine






    Video snimke:


































    Projekti čiju realizaciju očekujemo:









    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


Općina Promina









  • «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


.....

  • ......
    .......



    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Statistika posjeta promina.blog.hr -u kroz godine








    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»





    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»



    E-mail-Urednik promina.blog.hr-a:
    promina.blog.hr@gmail.com


    Zadnji postovi

...


.........................................................................Promina blog - promina.blog.hr© 2005.-2023. sva prava pridržana Urednik promina.blog.hr-a: Sanimir Sarić